تور ترکیه | هیجان در سفر
این روزها ورزش‌های هیجان‌انگیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و ترکیه هم همواره در این موضوع پیش قدم شده و وجود همین تفریحات هیجانی سبب فروش بیشتر تور استانبول شده و افراد زیادی تلاش می کنند با خرید یک تور ارزان استانبول به این شهر اروپایی آسیایی سفر کنند. ورزش‌های هیجان‌انگیز یا اکستریم ها فعالیت‌هایی هستند که با افزایش سطح آدرنالین خون باعث می‌شوند شما سطح انرژی بالایی در خود احساس کنید و هیجان زیادی را تجربه کنید. برای برخی افراد تجربه اکستریم ها بسیار لذت‌بخش و اعتیادآور است و در هر فرصتی به دنبال تجربه آن هستند. معتادان آدرنالین و هیجان در سفرهایشان نیز به دنبال فعالیت‌هایی هستند که سطح آدرنالین خونشان را افزایش دهد و به‌اصطلاح یک تفریح حسابی را تجربه کنند.

زیپ لاین ها که ازجمله معروف‌ترین اکستریم ها هستند در همه جای دنیا طرفدارانی را به خود جذب می‌کنند و این نفریح در اروپا و آسیا طرفداران بیشتری دارد. استانبول یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است که مسافران از اقصی نقاط دنیا از آن دیدن می‌کنند. در دل این شهر زیبا باوجود مکان‌های دیدنی بسیار و ساحل چشمگیر آن، برای طرفداران هیجان، زیپ لاین هایی در چند پارک بزرگ و زیبای این شهر تعبیه‌شده است. اگر به استانبول سفر می‌کنید حتماً تجربه هیجان‌انگیز زیپ لاین را از خود دریغ نکنید. بدون شک تجربه هیجان‌انگیز زیپ لاین در استانبول سفر شما را به این شهر زیبا با چاشنی هیجان کامل می‌کند.

زیپ لاین چیست؟

زیپ لاین یک فرا ورزش و یا اکستریم است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. این ورزش هیجان‌انگیز در بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد. حتی در بسیاری از شهرهای کشور ایران ازجمله تهران، مازندران، اردبیل و مشهد برای علاقه‌مندان این فعالیت، وجود دارد. زیپ لاین طبق گروه‌بندی تفریحات مختلف، در گروه تفریحات هیجان‌انگیز و یا اکستریم قرار می‌گیرد. درواقع زیپ لاین از یک سیم بکسل یا طناب تشکیل‌شده است که بین دونقطه با ارتفاع غیر یکسان متصل شده است. یکی از این نقاط باید نسبت به دیگری ارتفاع بیشتری داشته باشد. هر چه اختلاف ارتفاع بین دونقطه اتصال بیشتر باشد و مسافت بین دونقطه طولانی‌تر باشید هیجان بیشتری را تجربه می‌کنید. یک قرقره به‌وسیله تسمه به کارابین و جلیقه متصل است فرد را از یک نقطه به نقطه دیگر می‌برد. اکثر افراد برای اینکه هیجان مضاعفی را تجربه کنند این مسیر را به حالت‌های مختلفی طی می‌کنند. مثلاً ممکن است به حالت خوابیده و یا نشسته زیپ لاین را طی کنند.

با خرید تور ترکیه می توانید نهایت جذابیت این تفریح را از نزدیک لمس کنید. اگر در صدد یافتن قیمت تور استانبول هستید ما به شما وبسایت فاینداتور را معرفی می کنیم که همواره قیمت های به روز را در اختیار شما قرار می دهد.

نکات ایمنی زیپ لاین

در حقیقت هر زیپ لاینی مخصوص یک طیف وزنی یا قدی طراحی‌شده است. افرادی که می‌خواهند زیپ لاین را تجربه کنند، قبل از هر چیز باید وزن و قد دقیق خود را به متصدی زیپ لاین اعلام کنند. علاوه بر این زیپ لاین برای کسانی که سابقه مشکلات قلبی و عروقی و فشارخون بوده‌اند ممنوع است. پس اگر شما نیز سابقه چنین مشکلات جسمی‌ای دارید به‌هیچ‌عنوان درصدد تجربه زیپ لاین نباشید. علاوه بر نکات گفته‌شده، درصورتی‌که مشکلی در ستون فقرات شما وجود دارد، حتماً باید در رابطه با مشکل خود با متصدی زیپ لاین صحبت کنید. قبل از راه‌اندازی زیپ لاین، متصدی آن باید از بسته بودن و ایمنی اتصالات جلیقه و تسمه‌ها اطمینان حاصل کند و پس‌ازآن فرمان شروع را اعلام کند.

زیپ لاین اکستریم اونجرز  استانبول

در پارک معروف اکستریم اونجرز زیپ لاینی وجود دارد که علاقه‌مندان هیجان روزانه آن را تجربه می‌کنند. برای تجربه این زیپ لاین باید 20 لیر ترکیه بپردازید. این زیپ لاین از ساعت 10 صبح تا 7 عصر هرروز فعال می‌باشد.

آدرس: کشور ترکیه، شهر استانبول، محله ساری یر، خیابان مسلک، محله هوزور، پارک اکستریم اونجرز